طراحي برج خنك كننده طراحي برج خنك كننده .

طراحي برج خنك كننده

طراحي برج خنك كننده

طراحي برج خنك كننده

اين روزها مي توان شركت هاي مختلفي را يافت كه در زمينه طراحي برج خنك كننده مشغول به فعاليت هستند. اما شما اگر مي خواهيد براي خريد برج خنك كننده اقدام نماييد بهتر است قبل زا هر چيزي بدانيد كه لازمه انجام يك طراحي استاندارد و علمي داشتن مهارت و تجربه كافي در كار است.همچنين در كنار مهارت و تجربه فني نيازمند استفاده همزمان از دانش آكادميك نيز مي باشد و با تلفيقي از اين دو مي توان انتظار داشت كه خروجي خوبي حاصل شود.

واحد هاي صنعتي به دليل استفاده از تجهيزات و ادوات بزرگ هميشه با مشكلي روبرو هستند كه ناشي از گرم شدن بيش از  حد دستگاه ها است و همين امر در بسياري از مواقع موجب اختلال در كار خواهد شد. بايد به روشي مطمئن و دقيق بتوان گرمايي كه ناشي از كار دستگاه ها است را دفع كرد تا در ادامه دچار مشكل نشويم.به همين منظور بسياري از واحدهاي صنعتي به فكر استفاده از برج خنك كننده هستند چرا كه اين دستگاه با توجه به نحوه عملكردش مي تواند براحتي دماي محيط و دستگاه ها را رد حد نرمال نگه دارد.

حال كه مشخص شد وظيفه اي كه اين محصول بايد انجام دهد تا چه حد مهم است پس بياد  بيشتر از قبل به مبحث طراحي برج خنك كننده بپردازيم و حتما توصيه مي كنيم تنها از شركت هايي اقدام به تهيه اين نوع محصولات نماييد كه معتبر بوده و داراي سابقه اي درخشان مي باشند.ممكن است يك اشتباه در انتخاب شما باعث شود تا هم هزينه اي بي جهت برايتان حاصل شود و هم در نهايت خروجي كه بايد از اين دستگاه بگيريد رضايت بخش نباشد.

كارشناسان ما رد مجموعه نوين تهويه صنعت اماده ارائه مشاوره رايگان به شما مشتريان گرامي مي باشد. شما مي توانيد از طريق راه هاي ارتباطي كه در بخش تماس با ما سايت قرار داده ايم با ما در ارتباط باشيد و از مشاوراه هيا رايگان ما برخوردار شويد.ما بر اساس نياز شما بهترين ها را از انواع برج خنك كنبرايتان طراحي و توليد خواهيم كرد.

قدم اول در مشاوره اي كه توسط نوين تهويه صنعت به شما عزيزان ارائه مي شود اين است كه دقيقا نياز سنجي شود كه شما براي واحد صنعتي خود چه نوع برجي مي خواهيد . ما ابتدا درباره ابعاد كاري شما از شما سوالاتي خواهيم پرسيد همچنين در مورد موقعيت جغرافيايي مكاني كه قرار است براي ان اقدام به طراحي برج خنك كننده نماييم نيز از شما خواهيم پرسيد.در ادامه با توجه به اطلاعات بدست امده به شما محصولي كه واقعا بتواند جوابگوي كارتان باشد را پيشنهاد خواهيم داد.

ما در نوين تهويه صنعت قادر به توليد برج خنك كننده در مدل هاي مختلف گردو مكعبي مي باشيم در ابعاد و تناژ هاي مختلف هستيم.كارهايي كه توسط ما ارائه مي شود همگي داراي گارانتي بي قدي و شرط هستند و شما مي توانيد بعد از خريد از پشتيباني رايگان ما نيز بهره مند شويد.

همانطور كه در بالا نيز عنوان كرديم با توجه به وضعيت آب و هوايي كه در ان قرار داريد بايد نسبت به انتخاب برج مناسب اقدام نماييد. اگر در مكاني قرار گرفته ايد كه دسترسي به آب برايتان دشوار نيست پيشنهاد مي كنيم از مدل هاي مرطوب استفاده نماييد. اام اگر در مكان هاي خشك و كم آب هستيد قطعا بايد از برج هاي خشك استفاده كرد تا در مصرف آب نهايت صرفه جويي به عمل آيد.

اما مدلي ديگر وجود دارد كه در واقع تلفيقي از اين دو مدل مي باشد و به نام برج خشك-مرطوب معروف است كه به نوعي داراي راندمان كاري بالاتري هم است.به هر حال شما در اخر با توجه به مشاوره هايي كه در اختيارتان قرار مي دهمي مختار هستيد تا هر كدام از مدل هايي كه مي خواهيد را به ما سفارش داده  تا در كمترين زمان ممكن برايتان طراحي و توليد نماييم.

+ نوشته شده در ۱۹/۸/۱۳۹۵ساعت ۱۴:۳۱ توسط مهران زلقي دسته : نظر(0)

انواع برج خنك كن

يكي از مشكلاتي كه تا همين چند سال پيش گريبان گير واحد هاي صنعتي بود مبحث تعميرات برج خنك كننده بود , در گذشته اي نه چندان دور اگر اين ادوات نيازمند تعمير و مرمت بودند به دليل نبود دانش فني داخلي نياز مند صرف هزينه هاي زيادي براي بر طرف كردن عيبو اين دستگاه ها بود اما اكنون با توكل بر خدواند متعال شاهد هستيم كه به صورت ۱۰۰% دانش طراحي و توليد و تعميرات انواع برج خنك كن بومي شده و  تمام نياز هاي واحد هاي صنعتي توسط جوانان همين مرز و بوم قابل برطرف كردن است.

مجموعه نوين تهويه صنعت در همين راستا با در اختيار داشتن كادري فني و مجرب اقدام به طراحي و توليد و تعميرات برج خنك كننده در مدل هاي مختلف كرده است.شما عزيزان و متقاضيان گرامي مي توانيد با ما در ارتباط باشيد و نيازهاي واحد صنعتي خود را اعلام نماييد تا بر اساس همان نياز ها برايتان محصولي كاملا اختصاصي و از نظر قيمتي مناسب را طراحي و توليد نماييم.

معمولا  برج خنك كننده را از يك نگاه به دو دسته تقسيم مي كنند : بخش اول برج هايي هستند كه از كشش طبيعي هوا جهت خنك سازي استفاده مي كنند و بخش دوم هم شامل برج هايي مي شود كه از كشش مكانيكي هوا جهت خنك سازي سود مي برند.

خوب مشخصا برج هاي دسته اول  داراي مصرف انرژي كمتري هستند چون از نيروي باد به صورت طبيعي استفاده مي كنند. هزينه نگه داري اينگونه برج ها نيز پايين تر است. اما مدل دوم به دليل استفاده از يك فن قدرتمند داراي هزينه هاي نگه داري و تعميرات جانبي  خاص خود هستند اما اگر راندمان كاري اين برج را با هم مقايسه كنيم به طبع مدل كشش مكانيكي داراي شرايط مطلوب تري مي باشد.

در طراحي برج خنك كننده كه توسط مجموعه نوين تهيوه صنعت صورت مي پذيرد ما ابتدا واحد صنعتي شما را بازديد خواهيم كرد و نيازهاي شما را دقيقا بررسي مي كنيم و تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا با كمترين هزينه ممكن برجي برايتان طراحي و توليد شود كه بتواند تمامي نيازي هاي واحد شما را پاسخگو باشد. در مورد خدمات پس از فروش تمامي محصولات ما داراي گارانتي بي قيد و شرط بوده و چنانچه زماني هم به مشكل بر خوردند توسط تيم فني نوين تهويه صنعت به راحتي قابل رفع و تعمير مي باشند.

توليد برج خنك كننده اگر به صورت كشش طبيعي  هوا باشد معمولا در سه دسته زير مي توان انها را طراحي نمود :

مدل استخرهاي خنك كننده

مدل آبپاش

مدل استخر هاي تزييني

در مدل اول  سعي شده است تا در سطح استخر تماس ميان اب و هوا رخ دهد و از اين حالت براي خنك سازي استفاده شود.البته در مدل استخري براي خنك سازي بيشتر سعي شده است تا بخشي از حرارت را به كف استخر منتقل نمايند .در مقايسه با ديگر مدل ها معمولا مدل فوق داراي راندمان كاري پايين تري است و معمولا براي واحد هاي صنعتي بزرگ و مهم توصيه نمي شود.

اما مدل دوم كه به صورت آبپاش است در واقع بدين صورت عمل مي كند كه با قرار گرفتن آبپاش هايي كه چندين فوت بالاتر از استخر قرار گرفته اند عمل خنك سازي را انجام مي دهند.بدنه اين استخرها داراي ديواره هاي روزنه دار گنبدي شكلي بوده و كار اصلي آنها جلوگيري از انتقال آب توسط جريان هوا مي باشد.در اين مدل شما مي توانيد از فضاي كمتري نسبت به حالت اول استفاده نماييد و همچنين هزينه ساخت و توليد ان به مراتب نسبت به مدل اولي كمتر است. از نظر استحكام و مقاوم بودن نيز مدل فوق داراي قوام و دوام بسيار خوبي است و كمتر مشاهده شده كه دچار مشكل شود.

اما روش سوم تنها زماني كاربرد دارد كه حجم خنك كنندگي ما واقعا كوچك باشد و آن زمان است كه توصيه مي شود از اين مدل استفاده نماييد. در اين روش ميزان تبخير آب به مراتب نسبت به دو مدل قبلي بالا تر است و بايد دقت كرد كه اگر با كمبود آب مواجه هستيد از اين مدل استفاده نكنيد.در عوض ميزان خنك كنندگي بالايي داشته و در زماني كوتاه مي تواند عمليات خنك سازي را انجام دهد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ساعت: ۰۵:۳۶:۵۶ توسط:يزدان موضوع: